mandag 16. februar 2009

Vår historie

Jeg heter Marthe og er 22 år, bor i Eidsvoll og jobber som vernepleier. Min kjære Jørn er 28 år og jobber som snekker. Vi har prøvd å bli gravid siden mai 2007. Etter 9 mnd med prøving var jeg hos gynokolog pga veldig ustabile sykluser og lange mensperioder. Det kom frem at jeg har pcos og derfor manglende eggløsning. Jeg gikk derfor 4 sykluser på Provera for å stabilisere syklusene før jeg begynte med Pergotime for å stimulere til eggløsning. Jeg har gått på 4 pergokurer, med eggløsning på de 2 siste kurene. Min samboer har litt dårlig sædkvalitet, men ikke dårligere enn at vi kan klare det på egen hånd. Så nå håper vi veldig at det snart er vår tur!

2 kommentarer:

  1. Hei, Marthe!
    Så at du bodde på Eidsvoll ( i det minste i februar i år), og tenkte at NÅ sender jeg en melding. Jeg bor også på Eidsvoll, og vi har forsøkt å bli gravide i laaange tider. Husker ikke hvor lenge nå, tror jeg har fortrengt hele det.

    Men, det siste året eller noe har jeg begynt å fundere på om jeg kanskje har PCOS, men kvier meg litt til å undersøke det. Gikk du rett til gynekolog eller først til fastlegen?

    Og grunnen til at jeg spør deg, er fordi jeg er ikke så kjent på Eidsvoll ennå og kanskje du har erfaringer om steder her (gynekolog eller lignende tenker jeg mest på da!)

    Og lykke til videre!

    SvarSlett
  2. Hei du!
    Skriver ikke på denne bloggen lenger så jeg så ikke kommentaren din før nå :)
    Jeg fikk først til fastlegen, etter bare 6 mnd fordi jeg skjønte at noe ikke var som det skulle. Han valgte å sende meg til gynokolog, fikk time 3 mnd etter, hadde da prøvd i 9 mnd. Jeg var ikke noe særlig fornøyd med den gynokologen, følte jeg fikk for lite oppfølging.

    Men jeg ble jo gravid etter 4 kurer med Pergotime og har nå (fikk i november) en nydlig liten gutt <3

    Håper du er gravid nå, eller blir det snart :)
    Lykke til

    SvarSlett